Polskie Radio Lublin jest jedną z najstarszych rozgłośni radiowych w Polsce. Od 65 lat skupia swoich słuchaczy wokół wiadomości z regionu, kładąc nacisk na jego kulturę. Ze względu na pojawienie się nowej ramówki, rozgłośnia zdecydowała się na gruntowną zmianę swojej identyfikacji wizualnej, łącznie z nazwą radia.
Pierwszym etapem procesu rebrandingu było stworzenie nowego logo. Głównym założeniem dla nowego znaku była równowaga pomiędzy nowoczesną stacją a rozgłośnią regionalną, odbieraną przez ludzi z większych i mniejszych miejscowości. Zdecydowaliśmy się na użycie prostej i jednorodnej formy, która czytelnie komunikuje nową nazwę radia. Aby oddać medialny charakter stacji użyliśmy niebieskiej barwy i przełamaliśmy ją białymi okręgami, symbolizującymi rozchodzące się fale radiowe. Czerwona ćwiartka, nawiązuje do przycisku nagrywania, często używanego w pracy radiowej.
Kolejnym krokiem była zmiana całej identyfikacji wizualnej. Klientowi zależało na świeżym podejściu i utrzymaniu kluczowych założeń projektu. W codziennej działalności, komunikacja wizualna radia funkcjonuje na różnych nośnikach od papieru firmowego po wóz transmisyjny. Uwzględniliśmy ten fakt i odpowiednio połączyliśmy motyw rozchodzących się fal z niebieską barwą. W efekcie uzyskaliśmy nowoczesną i zrównoważoną komunikację na każdym poziomie.
Na potrzeby rebrandingu zaprojektowaliśmy również nowy serwis informacyjny radia, na efekty realizacji zapraszamy tutaj.
Identyfikacja wizualna
Roll upy i ścianka
Gadżety wizerunkowe
T-shirty
Wóz transmisyjny